کلینیک مروارید

انواع دستگاه های لیزر |‌ کدام دستگاه‌ها برای رفع موهای زائد مناسب هستند؟

1401/03/27
940
5
0

انواع دستگاه های لیزر در مراکز زیبایی استفاده می‌شوند که الکساندرایت، دایود و Nd_YAG از جمله بهترین‌ها هستند. در این مطلب از کلینیک زیبایی مروارید، با این دستگاه‌ها آشنا شوید.

لزوم آشنایی با انواع دستگاه های لیزر برای تجربه خدمات لیزر مناسب

اگر به دنبال رفع موهای زائد خود با کمک دستگاه‌های مخصوص این کار هستید، بهتر است ابتدا با بهترین دستگاه‌های موجود در بازار آشنایی داشته باشید تا به کلینیکی مراجعه کنید که از این دستگاه‌های حرفه‌ای برخوردار باشد. زیرا در این صورت، احتمالا نتیجه کار لیزر کاملا دلخواه شما خواهد بود. از جمله انواع دستگاه های لیزر که در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرند، به دستگاه‌های الکساندرایت، دایود و Nd_YAG می‌توان اشاره کرد. در این مطلب از کلینیک مروارید شهر قدس با این دستگاه‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

لیزر موهای زائد در شهر قدس

انواع دستگاه های لیزر و بهترین‌های آن‌ها

انواع دستگاه های لیزر برای رفع موهای زائد یا حتی درمان برخی از بیماری‌های پوستی از آن‌ها استفاده کرد. اما همواره باید به دنبال کلینیک‌هایی باشید که از بروز‌ترین دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

·      Nd_YAG

·      الکساندرایت

·      دایود

دستگاه الکساندرایت

لیزر الکساندرایت یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین لیزرهای رفع موهای زائد در جهان است. این فناوری اثر قابل توجهی بر زیبایی و سلامتی با عوارض جانبی کوتاه مدت دارد. این دستگاه در ایران با نام لیزر الکس نیز شناخته می‌شود.

در دستگاه لیزر الکساندرایت از کریستالی به نام الکساندرایت به عنوان منبع تغذیه لیزر استفاده می‌شود. الکساندرایت نام یک کریستال یاقوت مانند است که در ابتدا فقط در جواهرات استفاده می‌شد، اما امروزه عمدتا به عنوان منبع تغذیه لیزر نیز استفاده می‌شود. طول موج این دستگاه محبوب در محدوده مادون قرمز با طول موج 755 نانومتر است که کاربردهای مختلفی از جمله رفع موهای زائد، ضایعات عروقی و رفع خالکوبی دارد. لیزر الکساندرایت بسته به کاربرد می‌تواند انرژی پالسی یا پیوسته تولید کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا دستگاه لیزر الکساندرایت را برای رفع موهای زائد در سال 1997 تایید کرد. مکانیسم حذف موهای زائد توسط این دستگاه به این صورت است که طول موج ایجاد شده به گرما تبدیل می‌شود و این گرما مراکز فولیکول‌های موهای زائد را از بین می‌برد. لیزر الکساندرایت در طول فرایند فتوترمولیز عمل می‌کند. به عبارت دیگر، این دستگاه معروف با استفاده از نور و با گرم کردن ناحیه مورد نظر فولیکول‌های مو را از بین می‌برد. پالس‌های نور فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهند و باعث ریزش مو و به حداقل رساندن رشد مجدد مو می‌شوند.

در فرایند فتوترمولیز که توسط دستگاه الکساندرایت انجام می‌شود، با تبدیل نور به گرما، فولیکول‌های مو را از بین برده می‌شوند. طول موج لیزر الکس 755 نانومتر است. این طول موج با دقت ناحیه وسیعی از بافت هدف را هدف قرار می‌دهد و موهای زائد را بدون آسیب رساندن به سایر نواحی اطراف از بین می‌برد. از لیزر الکساندرایت برای از بین بردن انواع موهای زائد استفاده می‌شود؛ اما حذف موهای زائد تنها کاربرد این دستگاه محبوب و پیشرفته نیست. بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات پوستی را می‌توان با لیزر الکساندرایت درمان کرد.

 انواع دستگاه های لیزر

دستگاه دایود؛ یکی از انواع دستگاه های لیزر

دستگاه لیزر موهای زائد دایود از اصل تکنولوژی فتوترمولیز انتخابی استفاده می‌کند. این دستگاه، ملانین موجود در فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد. دستگاه لیزر موهای زائد دایود با طول موج 808 نانومتری، دستگاهی ایمن، موثر و بدون درد با کاربرد بسیار زیاد است که می‌توان از آن در درمان برخی از بیماری‌های پوستی هم استفاده کرد.

لیزر دایود از پرتوی متمرکز نور (لیزر) برای درمان موهای زائد استفاده می‌کند. لیزر دایود رنگ‌دانه‌های موجود در فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد. این کار آسیب به رشد مو در آینده را به تاخیر می‌اندازد. این لیزر با استفاده از جذب انتخابی نور، دارای 2 عملکرد بر روی هدف و مناطق اطراف است. گرما و انرژی روی فولیکول کار می‌کنند و نواحی تولید مو را از بین می‌برند و در نتیجه، بافت اطراف آسیبی نخواهد دید.

لیزر موهای زائد با دستگاه دایود در چند مرحله انجام می‌شود؛ زیرا رشد مو یک چرخه دارد. موهایی که از فولیکول ساقه می‌گیرند، پس از هر درمان، بافت طبیعی خود را از دست می‌دهند. در همین حال سرعت رشد مو کندتر می‌شود.

لیزر دایود برای کاهش یا اپیلاسیون مو ایمن و موثر است. طول موج لیزر دایود 808 نانومتری استاندارد طلایی برای رفع موهای زائد است. عوارض جانبی پس از درمان لیزر دایود ممکن است رخ دهد اما این عوارض گذرا هستند. لیزر دایود بر اساس استفاده طولانی‌مدت و ایمنی برای هر شش نوع پوست بهترین است.

آشنایی با دستگاه Nd_YAG

لیزر ND YAG که مخفف عبارت گارنت آلومینیوم ایتریوم دوپ شده با نئودیمیم است، نوع پیشرفته‌تری از

آشنایی با دستگاه Nd_YAG

لیزر می‌باشد که اغلب برای درمان تعدادی از بیماری‌های پوستی و چشمی استفاده می‌شود. این دستگاه با نام‌های تجاری متعددی از جمله Zemits، DEKA، Lynton و بسیاری دیگر فروخته می‌شود. دستگاه لیزر ND YAG به طور خاص برای درمان شرایط خاصی طراحی شده است که زیبایی را با رضایت زیاد بهبود می‌بخشد.

دستگاه Nd_YAG با تقویت نور با انتشار تحریک‌شده تشعشع یا لیزر کار می‌کنند، که یک فناوری پزشکی رایج است که از طول موج نور پرانرژی برای نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست بدون آسیب رساندن به سطح آن، گرم کردن سلول‌های بیمار و تخریب آنها استفاده می‌کند.

سیستم‌های لیزر ND YAG ابزاری قوی هستند که می‌توانند به شما در دستیابی به نتایج زیبایی باورنکردنی کمک کنند. این درمان برای بیماران مبتلا به رنگ‌دانه‌های پوستی، لکه‌های تیره پوست یا کسانی که می‌خواهند رشد مو را کاهش دهند مفید است. همچنین دستگاه لیزر ND YAG برای کسانی مناسب است که می‌خواهند سیاهرگ‌های عنکبوتی یا سایر ضایعات عروقی را درمان کنند.

لیزر

استفاده از بهترین دستگاه‌های لیزر در کلینیک مروارید شهر قدس

در این صفحه انواع دستگاه های لیزر که از آن‌ها برای رفع موهای زائد و درمان برخی از بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود را به شما معرفی کردیم. الکساندرایت، Nd_YAG و دایود از جمله این دستگاه‌ها هستند که ما در کلینیک مروارید شهر قدس از آن‌ها استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید برای رزرو نوبت جهت خدمات لیزر و کسب اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه‌ها و سایر خدمات مجموعه، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه کاربران

آخرین مقالات