کلینیک مروارید

انواع روش‌های جوانسازی پوست | روش‌های قطعی جوانسازی در کوتاه‌ترین زمان

1401/03/28
881
5
0

جوانسازی پوست یکی از اقداماتی است که بیشتر افراد با افزایش سن به سراغ آن می‌روند. با ما همراه باشید تا با انواع روش‌های جوانسازی پوست آشنا شوید.

روش‌های جوانسازی پوست، راهکاری موثر برای مبارزه با اثرات پیری

با افزایش سن تغییرات زیادی در بدن اتفاق می‌افتد که شایع‌ترین آن تغییرات پوستی و ایجاد چین و چروک در آن است. هرچند این عارضه یک اتفاق طبیعی است و برای همه انسان‌ها رخ می‌دهد اما بسیاری از افراد علاقه‌ای به آن ندارند و از روش‌های مختلف برای مبارزه با آن تلاش می‌کنند. استفاده از انواع روش‌های جوانسازی پوست بهترین راهکار برای مبارزه با اثرات پیری و ایجاد چین و چروک است که این‌روزها متقاضیان زیادی دارد.


زیبایی کلینیک مروارید

انواع روش‌های جوانسازی پوست

جوانسازی پوست روش‌های متنوعی دارد و افراد بسته به شرایط و وضعیت پوست خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. بعضی از انواع روش‌های جوانسازی پوست فقط چین و چروک‌های جدید پوست را از بین می‌برند و تاثیری در چروک‌های قدیمی ندارند اما بعضی روش‌ها کلیه چین و چروک‌ها را ازبین برده و پوست را کاملا جوان می‌کنند. بنابراین به منظور انتخاب بهترین روش برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست و بهبود آن بهتر است قبل از مراجعه به پزشک با انواع روش‌های جوانسازی پوست آشنایی پیدا کرد. این روش‌ها به طور کلی به سه دسته تهاجمی، کم تهاجم و غیرتهاجمی تقسیم‌ می‌شوند.

·      روش‌های غیرتهاجمی، جوانسازی روش‌های مراقبت‌هایی مانند استفاده از کرم‌های ضدچروک، استفاده از ماسک‌های خانگی و...

·      روش‌های کم تهاجمی، روش‌هایی غیر از جراحی زیبایی مانند تزریق فیلر، بوتاکس و...

·      روش‌های تهاجمی، مانند جراحی پلاستیک یا کشیدن پوست از طریق جراحی

لیزر

لیزر از انواع روش‌های جوانسازی پوست است که جز روش‌های کم تهاجم برای جوانسازی پوست است که با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و تاباندن اشعه لیزر بر سطح پوست انجام می‌شود. اشعه مادون قرمزی که برای جوانسازی پوست با این روش استفاده می‌شود با نفوذ به لایه‌های عمقی پوست موجب افزایش کلاژن‌سازی شده و بافت چربی اضافه زیر پوست را نیز از بین می‌برد. لیزر علاوه بر از بین بردن چین و چروک‌ها و جوانسازی به کاهش چربی موضعی صورت در حجم کم مانند چربی غبغب، زاویه‌سازی صورت و سفتی پوست هم کمک می‌کند.

 

زیبایی کلینیک مروارید

هایفوتراپی

یکی دیگر از انواع روش‌های جوانسازی پوست به صورت کم تهاجمی هایفوتراپی است که مانند لیزر برای انجام آن از دستگاه مخصوص تاباندن اشعه استفاده می‌شود، البته برخلاف لیزر در هایفو ازا اشعه مادون قرمز استفاده نمی‌شود بلکه جوانسازی با کمک امواج فراصوت یا اولتراسوند انجام می‌شود.

کربوکسی‌تراپی

این امواج بی‌خطر هستند و در سونوگرافی هم از آن‌ها استفاده می‌شود. هایفوتراپی هم به غیر از جوانسازی به کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند و از این طریق موجب سفت شدن صورت و از بین رفتن افتادگی‌های پوست به خصوص در نناحیه غبغب و گردن می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های کم تهاجم برای جوانسازی پوست، به خصوص پوست صورت کربوکسی‌تراپی است که فرآیند آن کاملا با دو روش قبل متفاوت است. برای کربوکسی‌تراپی از تزریق دی‌اکسیدکربن به زیر پوست استفاده می‌شود. در این روش، در بخشی از پوست که چین و چروک‌های بیشتری دارد گاز غلیظ کربن‌دی‌اکسید تزریق می‌شود. باتوجه به اینکه نیاز اصلی بدن اکسیژن است با ورود کربن‌دی‌اکسید به بدن سلول‌ها دچار واکنش شده و فعالیت آن‌ها بیشتر می‌شود. به دنبال این موضوع خونرسانی در بدن هم در منطقه تزریق گاز افزایش پیدا می‌کند که تمام این واکنش‌ها موجب بهبود وضعیت پوست می‌شوند.

تزریق چربی

از دیگر انواع روش‌های جوانسازی پوست می‌توان به تزریق چربیی اشاره کرد. در این روش میزان مشخصی از بافت چربی از بدن بیمار برداشته می‌شود و بعد از خالص‌سازی به ناحیه‌ای از پوست که قصد از بین بردن چین و چروک‌های آن هست، تزریق می‌شود. باتوجه به اینکه چربی از خود بدن بیمار برداشته می‌شود عوارض آن نسبت به سایر روش‌ها بسیار ناچیز است اما مانند چربی سایر قسمت‌های بدن در صورت کاهش وزن چربی تزریق شده هم از بین‌ می‌رود بنابراین نسبت به سایر روش‌ها ماندگاری کمتری دارد.

مزوتراپی

مزوتراپی یکی دیگر از روش‌هایی است که برای جوانسازی پوست می‌توان از آن استفاده کرد. در این روش ترکیبی از مایعی مخصوص به زیر پوست بیمار تزریق می‌شود که چین و چروک‌های پوستی را از بین برده و به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

مزوتراپی همچنین موجب تحریک کلاژن‌سازی می‌شود اما ممکن است بیمار نسبت به ترکیب ماده‌ای که برای جوانسازی استفاده می‌شود واکنش نشان داده و نسبت به آن حساسیت داشته باشد بنابراین انجام آن باید زیر نظر پزشک متخصص و کلینیک معتبر انجام شود.

لیزر


تزریق فلیر

تزریق فیلر از دیگر انواع روش‌های جوانسازی پوست است که با نام تزریق ژل هم شناخته می‌شود. این روش یکی از بهترین روش‌هایی است که این‌روزها برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود و متقاضیان زیادی دارد. برخلاف دیگر روش‌ها که موقتی بوده و بعد از مدتی اثر آن‌ها از بین می‌رود و معمولا نیاز به تمدید برای ماندگاری نتیجه دارند، فیلر می‌تواند دائمی باشد. ژل‌ها دارای سه نوع دائمی، نیم‌دائم و موقتی هستند که با انتخاب نوع نیمه‌دائم که خطرات کمتری دارد ماندگاری روش بیشتر می‌شود. تزریق فیلر همچنین مزایای زیادی نیز دارد.

·      با تزریق فیلر چین و چروک‌ها در حجم بیشتری از بین می‌روند

·      این روش حتی برای استفاده در نواحی اطراف چشم که جز حساس‌ترین نواحی صورت هستند هم کاربردی می‌باشد

·      خطوط عمیق صورت و چروک‌های قدیمی هم با این روش از بین‌ می‌روند

·      فیلر را می‌توان علاوه بر جوانسازی برای حجم‌دهی به قسمت‌های مختلف مانند لب‌ها، گونه و... هم استفاده کرد

بوتاکس

دیگر روش کاربردی و مناسب از انواع روش‌های جوانسازی پوست تزریق بوتاکس است که جز معروف‌ترین روش‌های جوانسازی پوست هم می‌باشد. این روش که نسبت به دیگر روش‌های جوانسازی قدیمی‌تر است هنوز هم طرفداران زیادی دارد و مورد توجه افرادی است که به دنبال راهی قطعی و مناسب برای جوانسازی هستند.

تزریق بوتاکس نسبت به روش‌های دیگر جوانسازی زودتر نتیجه می‌دهد و اثر آن حتی بعد از تزریق م مشخص می‌شود، همچنین نسبت به بیشتر روش‌های جوانسازی ماندگاری آن بیشتر است. علاوه بر این‌ با تکرار و تمدید تزریق بوتاکس، احتمال بروز چین و چروک‌های جدید هم در پوست تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

برگشت به دوره جوانی با جوانسازی پوست

  

زیبایی کلینیک مروارید

برگشت به دوران جوانی و داشتن پوستی به همان زیبایی و کیفیت رویایی است که این‌روزها با استفاده از انواع روش‌های جوانسازی پوست قابل دستیابی است، تنها باید بهترین مرکز را برای انجام آن‌ها انتخاب کرد تا نتایج بهترین کیفیت و کمترین عارضه را داشته باشند. کلینیک مروارید شهر قدس از مراکز معتبر زیبایی است که برای انواع روش‌های جوانسازی پوست می‌توان به آن مراجعه کرد اما این تنها خدمت ما نیست. آرایش دائم صورت، لیزر موهای زائد، فیبروز و... از دیگر خدمات تخصصی در کلینیک ما هستند.

ارسال دیدگاه

دیدگاه کاربران

آخرین مقالات