کلینیک مروارید

انواع مزوتراپی | کاربردهای گوناگون این روش و مراقبت‌های قبل و بعد از آن

1401/04/11
1416
5
0

از مزوتراپی برای جوان‌سازی پوست و لاغری موضعی استفاده می‌شود. برای آشنایی با انواع مزوتراپی و مزایای این روش، این مطلب کلینیک زیبایی مروارید را از دست ندهید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک روش درمان و زیبایی با کاربرد­های گوناگون است. در این روش لایه­های میانی پوست به‌ شیوه‌ای خاص تحت تاثیر روش درمان قرار می‌گیرند. انواع مختلفی از مزوتراپی برای درمان­های مختلف استفاده می­شود: مانند مزوتراپی مو، مزوتراپی صورت، مزوتراپی لاغری، مزوتراپی چشم، پیری و دیگر انواع مزوتراپی. در این مطلب انواع مزوتراپی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و کاربرد هر یک را توضیح می­دهیم.


مکانیسم تاثیرگذاری در انواع مزوتراپی

مزوتراپی یک روش غیر جراحی و تزریق داخل جلدی و وریدی است که دوز مشخصی از دارو را به موضع تحت درمان وارد می­کند و تاثیر آن دائمی است. مزوتراپی یک روش درمانی جدید نیست بلکه سال­ها است در کشورهای مختلف از این روش برای درمان بخش­های مختلف بدن و صورت استفاده می­کنند. در این روش مخلوطی از عصاره گیاهی، ویتامین­ها و آمینواسیدها و مواد معدنی در مقادیر میکروسکوپی به بخش‌های تحت درمان تزریق می‌شود. مزوتراپی یک روش کم‌درد می­باشد که با بی­حسی موضعی انجام می‌شود و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. یعنی شما بعد از انجام انواع مزوتراپی، نیازی به استراحت در منزل ندارید و می‌توانید مثل تمام روزهای عادی به فعالیت‌های خود بپردازید.

مکانیسم اجرا در انواع مزوتراپی

از مزوتراپی در پزشکی ورزشی، ارتوپدی، ضایعات عروق و بیماریهای عفونی و روماتیسمی استفاده می‌شود. روش مزوتراپی را می­توان به دو بخش تقسیم کرد، یک بخش مواد تزریقی و بخش دیگر سوراخ­های بسیار ریز ایجاد شده توسط سوزن. با هر بار تزریق سوزن به پوست سوراخ ریزی ایجاد می­شود که باعث فعال شدن بافت­های ترمیمی می­شود. تکرار این عمل باعث فعال شدن حجم زیادی از سلول­های ترمیمی شده که به نوبه خود باعث بازسازی و جوان­شدن پوست می­شود.

علاوه بر فواید ذکر شده انواع مزوتراپی مزایای دیگری نیز دارند:

·      رفع افتادگی و جوانسازی پوست

·      لیفت صورت

·      رفع تیرگی زیر چشم

·      از بین بردن افتادگی پلک و پف دور چشم

·      درمان ریزش مو و تقویت رویش مو

·      رفع چاقی به صورت موضعی

·      از بین بردن ترک­ها ناشی از حاملگی

·      رفع غبغب

·      از بین بردن پف دور چشم و افتادگی پلک

·      درمان افتادگی پوست و سلولیت

مزوتراپی صورت چگونه باعث جوانسازی پوست می­شود؟

با افزایش سن بافت کلاژن پوست کمتر شده و باعث چین و چروک و افتادگی پوست می­شود. روش­هایی که به صورت تزریق جلدی در انواع مزوتراپی استفاده می­شود بافت کلاژن را ترمیم و به تقویت آن کمک می‌کنند. مزولیفتینگ روشی است که برای جوانسازی پوست صورت انجام می­شود و نقش اساسی در جلوگیری از پیری صورت دارد. علاوه بر خاصیت ضد پیری می­توان از این روش مزوتراپی برای چروک زیر چشم و رفع سیاهی زیر چشم، درمان غبغب و شل شدگی و افتادگی پوست نیز استفاده می­شود.

مزوتراپی مو چگونه از ریزش مو جلوگیری می­کند؟

یکی از پر طرفدارترین و رضایت بخش­ترین انواع مزوتراپی، مزوتراپی مو است که بازسازی و رشد دوباره مو را بدون جراحی امکان پذیر می­کند. مشکلاتی مانند ریزش بیش از حد مو، آلوپسی و شوره سر را درمان می‌کند. ریزش مو دلایلی مختلفی دارد از جمله؛ کمبود ویتامین، اختلالات هورمونی، کم‌خونی و گردش خون ضعیف در ناحیه سر . در مزوتراپی مو این مشکلات برطرف و مواد مورد نیاز را با استفاده از سوزن­های بسیار ظریف و با استفاده از بی­حسی موضعی بدون نیاز به جراحی‌، به لایه میانی سر تزریق می­کنند.


مزوتراپی موضعی

مزوتراپی موضعی یک روش درمانی برای جایگزینی با لیپوساکشن است و برای از بین بردن چربی در ناحیه شکم، پا، بازو و کمر است. با استفاده از مزوتراپی موضعی بافت چربی در لایه میانی پوست حل می­شود. در این روش با کمک ورزش و برنامه غذایی مناسب می­توان مزوتراپی موضعی را تقویت و ماندگاری آن را بیشتر کرد.

 مزایا وکاربردهای مزوتراپی برای کاهش وزن وکنترل آن، از لیپوساکشن فراتر است و شامل این موارد است: زمان درمان بین 25 تا 60 دقیقه طول می­کشد، نیازی به جراحی ندارد، سلولیت را هدف قرار می­دهد و چربی را ذوب می­کند، جریان خون را بهبود می­بخشد، پوست را نرم و جوان می­کند و بعد از درمان می­توان فعالیت­های روزانه را بلافاصله شروع کرد و نیازی به استراحت و دوره نقاهت ندارد.

عوارض جانبی بعد از مزوتراپی

مزوتراپی روشی بدون خطر و بدون درد است و نسبت به سایر روش­ها ازجمله جراحی و ساکشن عوارض بسیار کمتری دارد. اگر بعد از مزوتراپی روش­های مراقبتی به درستی رعایت نشود احتمال بروز عوارض زیر وجود دارد:

·      ایجاد قرمزی و گر گرفتگی در موضع مورد تزریق

·      متورم شدن

·      ایجاد درد در موضع تزریق

·      کبود شدن و خونریزی

·      حالت تهوع و استفراغ

·      در موارد بسیار نادر عفونت

·      ایجاد زخم و حساسیت

مراقبت های بعد از مزوتراپی

مراقبت­های درمانی بعد از مزوتراپی باعث می­شود تا روند بهبودی سریع­تر پیش برود و نتایج بهتری حاصل می­شود با این حال با رعایت برخی نکات روند بهبودی سریع­تر نیز اتفاق می­افتد. این نکات شامل این موارد است: بعد از درمان یخ را برای جلوگیری از ورم و التهاب بر روی ناحیه ای که تزریق صورت گرفته قرار دهید. شاید لازم باشد که این کار را از 24 تا 48 ساعت بعد از درمان انجام دهید، زیرا بیشترین تورم از پانزده دقیقه اول تا دو ساعت بعد از تزریق مشاهده می­شود. حتی ممکن است موضع تزریق از 6 تا 72 ساعت بعد دچار کبودی، تورم، سوزش و یا حتی لکه پوستی شود به همین دلیل حتما از کمپرس یخ استفاده کنید.(این عوارض با استفاده منظم از کمپرس یخ بلافاصله بعد از تزریق رفع می­شود).

 سعی کنید تا 4 ساعت بعد از مزوتراپی ناحیه مورد نظر، استحمام نکنید و آن ناحیه را شستشو ندهید. همچنین تا 48 ساعت اول از رفتن به استخر و جکوزی و آب گرم خودداری کنید زیرا این موارد باعث تورم والتهاب در ناحیه مورد نظر می­شود. بعد از مزوتراپی مو از 8 ساعت تا سه روز بعد سر خود را نشویید و از خارش این ناحیه نیز جلوگیری کنید.

 بعد از مزوتراپی صورت از مواد ولوازم آرایشی به مدت 72 ساعت استفاده نکنید و در معرض تابش مستقیم آفتاب نیز نباشید. استفاده از داروهای تقویت کننده صورت و ماسک­های صورت و ویتامین E نیز ممنوع است. از فعالیت­هایی که باعث تعرق صورت می­شود خودداری کنید. استفاده از دستگاه سولار و برنزه کردن صورت بعد از مزوتراپی صورت، پوست شما را با خطرات جدی روبرو می­کند.


دریافت خدمات انواع مزوتراپی درکلینیک زیبایی مروارید شهر قدس

مزوتراپی در گذشته بیشتر برای کاهش درد استفاده می‌شده، اما در حال حاضر یک روش درمانی در حوزه زیبایی پوست و مو است. استفاده از مزوتراپی نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد و حتما باید در کلینیک­های معتبر انجام شود. نکته بعدی استفاده از مواد لازم برای انجام مزوتراپی است که حتما باید زیر نظر پزشک و متخصصین این حوزه انجام شود. متاسفانه در سال­های اخیر استفاده از مواد غیرمجاز و تاریخ انقضا گذشته و تحت نظر افراد سودجو خسارت­های جبران ناپذیری را به جا گذاشته است.

ما در کلینیک زیبایی مروارید شهر قدس با کادری مجرب و متخصصین این زمینه به‌همراه به‌روزترین و جدیدترین مواد و روش‌های مزوتراپی آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. کلینیک زیبایی مروارید شهر قدس با سابقه ده ساله در حوزه زیبایی و با تاییدیه وزارت بهداشت همواره در کسب رضایت مراجعین خود موفق بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاه کاربران

آخرین مقالات