کلینیک مروارید

لاغری موضعی

1401/04/11
1587
5
0

برای مشکل اضافه وزن و توده‌های چربی، به‌دنبال روشی به‌روز و موثر هستید؟ در این مطلب از وبلاگ کلینیک زیبایی مروارید شهر قدس، به روش‌های لاغری موضعی می‌پردازیم.

لاغری موضعی | با اجرای این روش به‌روز و موثر لاغری آشنا شوید

لاغری موضعی؛ ساده‌تر و سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید

امروزه، چاقی و سلولیت در بین افراد، بسیار شایع هستند. از این رو، اغلب افراد به‌ویژه بانوان به‌دنبال روشی برای کاهش وزن و ایجاد تغییرات مثبت ظاهری هستند. خوشبختانه، علم به پیشرفت‌هایی دست یافته است که روش‌ها و دستگاه‌های متعددی برای کاهش وزن آن هم به‌کسل موضعی در کمترین زمان و با کمترین درد، ابداع شده‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به یک کلینیک‌ درمانی و بدون جراحی به شرایط ایده‌آل جسمی برسید. در این مطلب، با انواع روش‌های لاغری موضعی آشنا می‌شویم.


انواع روش‌های لاغری موضعی

چاقی می‌تواند بر ظاهر و اعتمادبه‌نفس شما، تاثیر منفی بگذارد. همچنین تجمع چربی در نواحی خاص بدن، سلامت شما را به خطر می‌اندازند. اما خبر خوب این است که روش‌های متعددی برای لاغری موضعی‌ به وجود آمده‌اند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

·      کرایولیپولیز

·      کویتیشن

·      ترواسکالپ

روش کرایولیپولیز

کرایولیپولیز (Cryolipolysis)، یک روش لاغری موضعی است که در آن، بدون جراحی، میزان چربی بدن فرد را کاهش می‌دهند. در کرایولیپولیز، از سرما برای کاهش رسوبات چربی در نواحی خاصی از بدن استفاده می‌کنند. این روش برای کاهش رسوبات یا برآمدگی‌های موضعی که با رژیم غذایی و ورزش رفع نمی‌شوند، طراحی شده است و به افرادی که چاق هستند یا به طور قابل توجهی اضافه وزن دارند، توصیه می‌شود. این تکنیک به روش کول اسکالپینگ نیز شباهت دارد. روش کرایولیپولیز برای رفع چربی در زیر چانه، بازوها، قسمت داخلی و خارجی ران، شکم، لگن، پهلو وکمر استفاده می‌شود.

کرایولیپولیز چگونه انجام می‌شود؟

کرایولیپولیز را می‌توان در مطب پزشک یا یک کلینیک درمانی، به شکل سرپایی انجام داد. اندازه و شکل توده چربی ارزیابی می‌شود و ناحیه مورد درمان با یک مداد نشانگر پوست، مشخص می‌شود. همچنین بیماران در طول روند درمان، به هوش هستند.

یک دستگاه دستی به نام اپلیکاتور برای منجمد کردن لایه سلول‌های چربی (آدیپوسیت‌ها) در زیر پوست، استفاده می‌شود. ابتدا یک پد ژل برای محافظت از پوست روی ناحیه تحت درمان، قرار می‌دهند. در مرحله بعد، برآمدگی‌های ناشی از تجمع چربی، به داخل دهانه اپلیکاتور مکیده می‌شوند. با اعمال مکش، احساس سرمای شدید، گزگز، درد و گرفتگی خواهید داشت. اما پس از 5 تا 10 دقیقه، تمام آن‌ها کاهش می‌یابند، زیرا ناحیه تحت درمان در طول فرآیند سرمادهی، بی‌حس می‌شود. لایه چربی به تدریج به دمای مورد نظر (بین 30.2 تا 39.2 درجه فارنهایت) می‌رسد. درمان یک ناحیه تا یک ساعت طول می‌کشد. پس از درمان، اپلیکاتور برداشته می‌شود و ناحیه تحت درمان را می‌توان به مدت 2 تا 3 دقیقه، ماساژ داد تا به تجزیه سلول‌های چربی کمک شود.


در روش کرایولیپولیز، سلول‌های چربی چگونه از بین می‌روند؟

تکنیک کرایولیپولیز مبتنی بر این لصل است که سلول‌های چربی در سرما، نسبت به سایر سلول‌ها (مانند سلول‌های پوست) آسیب پذیری بیشتری دارند و سرما به راحتی سلول‌های چربی را نابود می‌کند. کرایولیپولیز، نوعی التهاب در بدن ایجاد می‌کند که منجر به مرگ سلول‌های چربی می‌شود. ماکروفاژها، نوعی از گلبول‌های سفید خون و بخشی از سیستم دفاعی بدن، در محل درمان، تجمع می‌کنند تا سلول‌های چربی مرده و باقی مانده‌های آن‌ها را از بدن پاک کنند.

تاثیر کرایولیپولیز بر چربی موضعی چقدر است و در چه مدتی، نتایج آن مشاهده می‌شود؟

مطالعات نشان داده‌اند که میانگین کاهش چربی بین 15 تا 28 درصد در حدود 4 ماه پس از درمان اولیه است. با این حال، ممکن است از 3 هفته پس از درمان، متوجه تغییرات شوید. اما بهبود چشمگیر پس از حدود 2 ماه، مشاهده می‌شود.

لاغری موضعی با کویتیشن

یکی دیگر از روش‌های لاغری موضعی، کویتیشن است. در روش اولتراسونیک یا اولتراسوند کویتیشن، برای تجزیه سلول‌های چربی زیر پوست از فناوری اولتراسوند استفاده می‌شود. این روش بدون جراحی و برای کاهش سلولیت و چربی موضعی است. فرآیند درمانی کویتیشن، شامل اعمال فشار بر روی سلول‌های چربی از طریق ارتعاشات اولتراسونیک است. در این تکنیک، فشار آنقدر زیاد است که سلول‌های چربی به شکل مایع تجزیه می‌شوند. سپس بدن می‌تواند آن‌ها را همانند مواد زائد از طریق ادرار دفع کند. کویتیشن برای لاغری موضعی، معجزه می‌کند. زیرا نواحی شکم، پهلوها، ران‌ها، باسن و بازوها را کاملا تغییر می‌دهد. البته این روش را نمی‌توان در قسمت‌هایی مانند سر، گردن و سایر نواحی استخوانی بدن، انجام داد.

روش درمانی کویتیشن، همراه با سایر برنامه‌های کاهش وزن برای کمک به از بین رفتن چربی‌های اضافی استفاده می‌شود. این روش نسبت به سایر روش‌های تهاجمی برای از بین بردن چربی بدن، بهتر است. البته باید بدانید که در صورت پیروی از یک رژیم غذایی پرکالری، ممکن است وزن شما دوباره افزایش بیابد و توده‌های چربی بازگردند.


فرآیند انجام کویتیشن چگونه است؟

کویتیشن اولتراسونیک با استفاده از فرکانس‌های رادیویی و امواج اولتراسونیک با فرکانس پایین، بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این امواج حباب‌هایی را در اطراف رسوبات چربی زیر پوست ایجاد می‌کنند. سپس حباب‌ها می‌ترکند و توده چربی را به سیستم  بینابینی و لنفاوی می‌فرستند. پس از آن، چربی‌ها به گلیسرول و اسید تبدیل می‌شوند. گلیسرول نیز توسط بدن، مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد. در حالی که اسیدهای چرب به کبد می‌روند و به عنوان مواد زائد دفع می‌شوند.

جلسات کویتیشن چقدر طول می‌کشد؟

 از آنجایی که روش کویتیشن، با توجه به نیازهای یک فرد انجام می‌شود، ممکن است برای برخی از افراد، بیشتر طول بکشد. با این حال، درمان استاندارد باید در یک تا سه جلسه با دو هفته فاصله بین هر جلسه (بسته به نوع درمان) تکمیل شود. هر جلسه هم حدود 45 تا 75 دقیقه است. و حدود 6 تا 12 هفته، طول می‌کشد تا نتایج کویتیشن اولتراسونیک را مشاهده کنید.

ترواسکالپ؛ گزینه‌ای مناسب برای لاغری موضعی

ترواسکالپ (truSculpt iD) یک روش لاغری موضعی است که برای هر شکل یا تیپ بدنی استفاده می‌شود. روش ترواسکالپ، لایه چربی زیر پوست را به خوبی رفع می‌کند. در این روش، یک پروتکل‌ درمانی 15 دقیقه‌ای، می‌تواند به راحتی شکم و پهلوها را به طور همزمان و بدون هیچ وقفه‌ای درمان کنند.



ترواسکالپ، یک درمان منحصربه‌فرد و غیر تهاجمی با فرکانس رادیویی می‌باشد که بهینه

سازی شده است تا نواحی مختلف بدن را لاغر کند. این روش با رویکردی خاص از گرما برای کاهش چربی استفاده کرده و بهترین نتایج را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌کند. تغییر ابعاد و کاهش میزان چربی را در یک درمان ساده و پس از دقیقه 60، مشاهده می‌کنید.



کلینیک زیبایی مروارید؛ ارائه دهنده خدمات لاغری موضعی

کلینیک مروارید شهر قدس، بر اساس نظر مشتریان و به کارگیری امکانات و تجهیزات روز دنیا در زمینه اجرای روش‌های لاغری موضعی، بدون شک بهترین کلینیک زیبایی در شهر قدس است. ما در مجموعه مروارید، کلیه خدمات زیبایی پوست و مو ویژه بانوان مثل لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، میکرودرم، پلاسماتراپی، آرایش دائم صورت، پیرسینگ و سوراخ کردن گوش، پاکسازی پوست، کاشت مژه و ناخن را انجام می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اول سایت ما مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه کاربران

آخرین مقالات