کلینیک مروارید

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد | چگونه از پوست و بدن مراقبت کنیم

1401/06/03
948
5
0

آیا می‌خواهید با اقدامات لازم پس از لیزر موهای زائد آشنا شوید؟ برای آشنایی با مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، کلیک کنید.

لیزر موهای زائد؛ روشی ایده‌آل و بی‌‌خطر

لیزر موهای زائد، یکی از محبوب‌ترین خدمات زیبایی است. زیرا بسیاری از افراد به دنبال پوستی صاف و بدون مو هستند و این روش درمانی، انتظارات آن‌ها را برآورده می‌کند. با استفاده از لیزرهای پرتوان (HPL)، رشد موهای زائد در زیر بغل، پاها، صورت یا نواحی دیگر، کند یا متوقف می‌شود. اما در این روش، امکان بروز مشکلاتی نظیر تغییر رنگ پوست وجود دارد. از سوی دیگر، برای کاهش رشد مجدد موهای زائد، باید از نواحی تحت درمان مراقبت شود. در این مطلب، به مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد می‌پردازیم.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

بدون شک لیزر موهای جزو امن‌ترین و موثرترین روش‌های زیبایی است. در این روش، رنگدانه‌های موجود در فولیکول‌های مو را با انرژی هدایت‌شده از نور شدید لیزر هدف قرار می‌دهند تا رشد مو در آینده را متوقف کند یا به تاخیر بیاندازد. همچنین پس از سه تا شش جلسه، اکثر مراجعین تا 90 درصد کاهش مو را تجربه خواهند کرد. با این حال، اکثر افراد به توصیه‌های مهم درباره مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد توجه نمی‌کنند و همین مسئله باعث بروز مشکلات مختلف می‌شود. در ادامه، با دستورالعمل‌های مراقبتی مرتبط با لیزر موهای زائد آشنا می‌شویم.



از کمپرس سرد استفاده کنید

در اکثر موارد، ناحیه‌ای که تحت تابش پرتوهای لیزر بوده است، دچار قرمزی و تورم می‌شود و چند ساعت طول می‌کشد تا این عارضه‌ها رفع شوند. اما برای کاهش التهاب باید ناحیه ملتهب را با استفاده از یک دستمال خیس، خنک نگه دارید. ابن دستمال باید چند دقیقه روی پوست گذاشته و سپس برداشته شود. همچنین می‌توانید از کیسه یخ استفاده کنید. اما پیش از قراردادن آن روی پوست، آن را در یک حوله بپیچید. توجه داشته باشید که کیسه یخ را برای مدت طولانی روی ناحیه تحت درمان نگه ندارید. در برخی موارد، می‌توانید در کنار کمپرس سرد، از کرم آنتی‌بیوتیک نیز استفاده کنید.

ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید

شما باید از آب خنک و صابون برای تمیز کردن ناحیه درمان استفاده کنید. لازم به ذکر است که نمی‌توانید پس از درمان، شنا کنید. زیرا کلر موجود در آب می‌تواند ناحیه تحت درمان را تحریک کند. همچنین بعد از حمام، بدن خود را به آرامی و با یک حوله نرم خشک کنید.

توجه داشته باشید که کشیدن حوله روی سطح ناحیه تحت درمان نیز می‌تواند تاثیر سوء داشته باشد. حداقل تا دو روز پس از درمان، وارد سونا، اسپا یا وان آب گرم نشوید. همچنین لباس‌های گشاد بپوشید تا اصطحکاک بین ناحیه تحت درمان و لباس‌های شما کم‌تر شود.

فقط از داروهای تجویز شده، استفاده کنید

بدون مشورت با پزشک خود، هیچ مسکنی مصرف نکنید. اغلب متخصصان لیزر، یک کرم استروئیدی که می‌تواند برای کاهش درد روی پوست اعمال شود، به شما می‌دهند. از دیگر داروهایی که در مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، استفاده می‌شوند، می‌توان به استامینوفن و مسکن‌های ضد التهاب اشاره کرد.

تاثیر نور خورشید در مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

اشعه خورشید برای پوست لیزر شده، مضر است. این اشعه می‌تواند منجر به عوارض جانبی شدید مانند سوزش و تغییر رنگ پوست شود. حداقل به مدت چهار هفته در طول درمان و بعد از آن از لوسیون‌ها و روغن‌های برنزه‌کننده استفاده نکنید. در واقع، هر اقدامی برای برنزه کردن ناحیه تحت درمان، می‌تواند ناحیه تحت درمان را دچار عارضه کند. هنگام بیرون رفتن از خانه، ناحیه تحت درمان را بپوشانید و مقدار زیادی کرم ضد‌آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید تا از آفتاب سوختگی در امان بمانید.

از لوازم آرایشی استفاده نکنید

پس از لیزر موهای زائد باید به مدت یک هفته، از استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، لوسیون‌ها، دئودورانت‌ها، عطرها و کرم‌ها اجتناب کنید. این لوازم آرایشی مملو از مواد شیمیایی هستند و می‌توانند روی پوست‌های حساس تاثیر بگذارند و منجر به بروز عوارض جانبی شوند. از این رو، متخصصان برای مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، مواد خاصی را پیشنهاد می‌دهند که ناحیه تحت درمان را تحریک نمی‌کنند. همچنین باید تا دو روز پس از جلسه درمانی، از رفتن به باشگاه، دویدن یا انجام فعالیت‌های بدنی که باعث تعریق می‌شوند، خودداری کنید. زیرا تعریق می‌تواند روی ناحیه تحت درمان تاثیر سوء بگذارد.

اهمیت لایه‌برداری در مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

فاصله بین جلسات لیزر، 6 تا 8 هفته است. در این دوره، متوجه ریزش مو خواهید شد که معمولا بین 5 تا 30 روز پس از جلسه، شروع می‌شود. ممکن است اینطور به نظر برسد که موهای زائد مجددا در حال رشد هستند، اما موها با از بین رفتن فولیکول می‌ریزند. در این بین، شما می‌توانید با لایه‌برداری پوست خود با یک حوله نرم و اسکراب، ریزش را تسریع کنید. توجه داشته باشید که باید حوله را به آرامی و با حرکات دایره‌ای روی پوست حرکت دهید. این مرحله، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد است.

تاثیر اپیلاسیون بر مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

اپیلاسیون یا دیگر روش‌های رفع موهای زائد در طول درمان با لیزر، کاملا مضر هستند. چراکه این روش‌ها، موها را از ریشه جدا می‌کنند و روی درمان تاثیر می‌گذارند. همچنین پوست شما پس از لیزر، حساس می‌شود و نباید تحت اپیلاسیون یا وکس قرار گیرد. اما بهترین توصیه برای مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، اصلاح یا شیو مو است. شما می‌توانید 24 ساعت پیش از هر جلسه، موهای زائد را اصلاح کنید. با این حال، 72 ساعت بعد از جلسه، اصلاح کردن نیز تاثیر سوء دارد.

عدم خراش دادن ناحیه تحت درمان؛ از مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

اگر متوجه وجود تاول یا عارضه‌ روی پوست خود شدید، به آن دست نزنید. زیرا می‌تواند منجر به ایجاد زخم شود. از داروهای تجویز شده توسط پزشک خود استفاده کنید و اگر مشکل همچنان ادامه داشت، مجددا با پزشکان مشورت کنید.

لیزر موهای زائد در کلینیک مروارید شهر قدس

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، تاثیر به‌سزایی بر نتیجه نهایی درمان دارند. اما شما باید لیزر موهای زائد را در یک کلینیک معتبر انجام دهید. چرا که این فرآیند درمانی، پیچیدگی‌ها و خطرات خاص خود را دارد. در این بین، کلینیک مروارید شهر قدس، بهترین گزینه است. ما در مجموعه مروارید، علاوه بر انجام خدمات لیزر موهای زائد، خدماتی مانند میکرودرم، آرایش دائم صورت، و تزریق بوتاکس و ژل لب را نیز ارائه می‌دهیم. از سوی دیگر، در بخش وبلاگ به نکات مهم درباره انواع درمان‌های زیبایی می‌پردازیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاه کاربران

آخرین مقالات