کلینیک مروارید

پاک کردن تاتو با دستگاه | چطور می‌توان تاتو را از روی بدن پاک کرد؟

1401/04/11
1336
5
1

پاک کردن تاتو با روش‌های مختلف مانند لایه‌برداری، لیزر درمانی و درم ابریژن انجام می‌شود. در این مطلب، به پاک کردن تاتو با دستگاه می‌پردازیم. نامک پیشنهادی: پاک-کردن-تاتو-با-دستگاه

پاک کردن تاتو دیگر غیر ممکن نیست

بسیاری از افراد در سراسر دنیا، روی بدنشان، یک یا چند تاتو دارند. اما همه آن‌ها از تاتو خود راضی نیستند و 25 درصد از افرادی که تاتو دارند، می‌گویند که از انجام این کار پشیمان هستند. اگر شما هم جزو آن 25 درصد هستید، خبرهای خوبی برایتان داریم. تکنیک‌های پاک کردن تاتو با دستگاه، می‌توانند تاتو شما را با حداقل عوارض جانبی از بین ببرند یا حداقل آن را کم‌رنگ کنند. در این مطلب از بلاگ کلینیک زیبایی مروارید شهر قدس، با روش‌ پاک کردن تاتو با دستگاه آشنا می‌شویم.

 

نکات مهم درباره پاک کردن تاتو

خالکوبی، یک هنر باستانی است. کلمه تاتو از زبان مردمان تاهیتی و عبارت "tattau" به معنای علامت‌گذاری، گرفته شده است. جالب است بدانید که تخمین زده می‌شود که بیش از 25 درصد از جمعیت ایالات متحده، حداقل یک تاتو دارند و تقریبا نیمی از نسل هزاره، برروی بدنشان تاتو کرده‌اند.

به گفته انجمن جراحی پوست آمریکا، در حالی که میزان محبوبیت تاتو در سال‌های اخیر، رو به افزایش بوده است، تعداد افرادی که به دنبال پاک کردن تاتو هستند نیز افزایش یافته است. دلایلی مانند تغییر شغل یا سبک زندگی یا عدم علاقه به طرح تاتو، باعث شده‌اند که افراد بسیاری به دنبال پاک کردن تاتو خود باشند. از آنجایی که در هنگام انجام تاتو دائمی، جوهر به زیر سطح پوست تزریق می‌شود، پاک کردن تاتو، بسیار پیچیده‌تر از انجام آن است. از این رو، بسیاری از افراد به سراغ پاک کردن تاتو با دستگاه می‌روند. در ادامه، به روش‌های پاک کردن تاتو با دستگاه می‌پردازیم.

پاک کردن تاتو با لیزر درمانی

یکی از روش‌های پاک کردن تاتو با دستگاه، لیزر درمانی است. در این روش، از پرتوهای لیزر و انفجارهای متمرکز انرژی برای گرم کردن جوهر زیر پوست استفاده می‌کنند. در نتیجه، جوهر را به ذرات کوچکتر می‌شکنند. لازم به ذکر است که تاتو هایی که رنگ‌های مختلف دارند، نیاز به استفاده از لیزرهای متفاوت با فرکانس‌های مختلف دارند. اما پس از اتمام لیزر درمانی، ذرات کوچک جوهر، به طور طبیعی توسط سیستم ایمنی بدن از بین می‌روند.


آیا لیزر درمانی، تاتو را به‌طور کامل پاک می‌کند؟

شاید تاتو شما، به طور کامل پاک نشود، زیرا برخی از رنگ‌های تاتو در برابر لیزر نیز مقاومت هستند و برخی از رنگدانه‌ها خیلی عمیق هستند و نمی‌توان با لیزرهای موجود در حال حاضر، آن‌ها را از بین برد. البته برخی از رنگ‌ها راحت‌تر از رنگ‌های دیگر، پاک می‌شوند. خالکوبی‌های آبی و مشکی، به‌خوبی به لیزر درمانی پاسخ می‌دهند، زیرا در جذب نور بهتر هستند. البته واکنش رنگ‌های دیگر در حال بررسی است و محققان به دنبال روش‌های نوین برای پاک کردن تاتو با دستگاه هستند.

آیا پاک کردن تاتو با لیزر دردناک است؟

افرادی که خالکوبی خود را با لیزر پاک کرده‌اند، سطوح مختلفی از درد را تجربه کرده‌اند. برخی می‌گویند که پاک کردن تاتو با دستگاه، حسی شبیه خود تاتو کردن، دارد. در حالی که برخی دیگر، آن را بسیار دشوار می‌دانند و آن را به کوبیدن یک شیء سخت بر روی پوست تشبیه می‌کنند. البته بسته به محل تاتو و تحمل شما، از نوعی بیهوشی مانند کرم موضعی یا تزریق موضعی استفاده می‌شود.

پاک کردن تاتو با لیزر، چقدر موثر است؟

بسته به اندازه و رنگ تاتو شما، روند درمان نیز متفاوت خواهد بود. شاید درمان شما، سه تا هشت جلسه و گاهی اوقات بیشتر، به طول بیانجامد. شما می‌توانید در یک جلسه‌ی مشاوره شرکت کنید که در طی آن، یک متخصص مجرب، وضعیت شما را ارزیابی کرده و شما را در مورد فرآیند درمان آگاه می‌کند.

درمان با لیزر در هر شخص، بسته به سن، اندازه و نوع تاتو متفاوت است. همچنین اینکه خالکوبی توسط یک فرد مبتدی یا حرفه‌ای انجام شده باشد، مهم است. رنگ پوست شما و عمق رنگدانه خالکوبی در بدن نیز بر روند پاک کردن تاتو با دستگاه، تأثیر می‌گذارند. به طور کلی، لیزر درمان، در طی یک جلسه لیزر درمانی:

·      عینک‌های محافظ بر روی چشمان شما قرار می‌دهند

·      واکنش پوست شما به لیزر، برای تعیین دقیق مراحل درمان، آزمایش می‌شود

·      یک هندپیس روی سطح پوست شما قرار می‌گیرد و لیزر را به شکل مکرر بر روی سطح تاتو می‌تابانند

تاتو های کوچکتر به پالس‌های کمتری نیاز دارند و طبیعی است که تاتوهای بزرگتر به تعداد بیشتری نیاز داشته باشند. در هر صورت، برای پاک کردن تاتو با دستگاه، باید در چندین جلسه درمان شرکت کنید تا پس از هر جلسه، تاتو کم‌رنگ‌تر شود.

پاک کردن تاتو با درم ابریژن

درم ابریژن نیز یک روش پاک کردن تاتو با دستگاه است. در این روش، لایه‌های بیرونی پوست به صورت کنترل‌شده، برداشته می‌شوند. هدف از انجام این کار، این است که لایه‌هایی از پوست که حاوی ذرات جوهر هستند، از بین بروند و در نتیجه، تاتو پاک شود. البته این روش کمی دردناک است و به همین دلیل، معمولا با بی حسی موضعی، انجام می‌شود.

در روش درم ابریژن، زخم‌های به وجود می‌آیند که پس از اتمام فرآیند درمان نیز نیاز به مراقبت دارند. معمولا تمیز کردن زخم به شکل روزانه و با آب و صابون، استفاده از پماد آنتی بیوتیک و پوشاندن زخم با پانسمان، توصیه می‌شود. البته زخم‌هایی که در روش درم ابریژن ایجاد می‌شوند، خیلی سریع بهبود می‌یابند. احتمالا حدود 10 تا 14 روز، طول می‌کشد تا رد زخم‌ها از بین برود.

ممکن است در این روش پاک کردن تاتو با دستگاه، همانند لیزر درمانی، چند جلسه برای رفع یک تاتو خاص لازم باشد. لازم به ذکر است که درم ابریژن فقط باید توسط پزشکانی که در آموزش‌های مناسب را دیده‌اند، انجام شود.

کلینیک زیبایی مروارید؛ ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی

ما در کلینیک زیبایی مروارید، با بهره‌گیری از بهترین تجهیزات و متخصصین با تجربه در زمینه‌های مربوط به خدمات زیبایی از جمله پاک‌کردن تاتو در خدمت شما هستیم. ما با بیش از 10 سال سابقه، همواره در تلاش بوده‌ایم که با به‌کارگیری تکنولوژی مدرن و روش‌های روز دنیا، رضایت مشتریانمان را کسب کنیم. برخی از خدمات ما عبارتند از میکرودرم، آرایش دائم صورت، لیزر موهای زائد و تزریق بوتاکس و ژل لب.

ارسال دیدگاه

دیدگاه کاربران

سمیه

1401/12/07

من سه جلسه رفتم / کارشون عالیه

آخرین مقالات