کلینیک مروارید

لیزر صورت در شهر قدس | نکات مهم، مراقبت‌های درمانی و مزایای لیزر این قسمت از بدن

1401/05/05
975
5
0

استفاده از لیزر صورت برای از بین بردن موهای زائد این قسمت بسیار رایج و کاربردی است. برای آشنایی با نکات و عوارض آن کلیک کنید.

لیزر صورت؛ بهترین روش از بین بردن موهای زائد گونه و لب

صورت قسمتی از بدن است که وجود موهای زائد در آن می‌تواند برای خانم‌ها آزاردهنده باشد. روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد صورت مانند استفاده از تیغ، وکس کردن و یا اپیلاسیون وجود دارند. بهترین راه برای از بین بردن دائمی موهای زائد صورت استفاده از لیزر است. این روش در مقایسه با روش‌های دیگر عوارض بسیار کم‌تری دارد. برای آشنایی با نکات لیزر صورت، عوارض و مراقبت‌های آن تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.


روش انجام لیزر موهای زائد

به دلیل حساسیت پوست صورت موهای زائد می‌توانند باعث اذیت شدن پوست شوند که در ادامه این مساله را توضیح می‌دهیم. افراد از روش‌های متفاوتی برای حذف موهای زائد صورت استفاده می‌کنند که تاثیرگذارترین آن‌ها لیزر صورت است. در واقع حجم زیادی از مراجعات به کلینیک‌های زیبایی مربوط به لیزر موهای زائد صورت است.

رنگدانه‌های پوست که به آن‌ها ملانین گفته می‌شود در کنار فولیکول‌های مو قرار دارند و رنگ طبیعی پوست را ایجاد می‌کنند. هنگامی که از لیزر بر روی پوست استفاده می‌شود، یک دسته از پرتوهای نوری که طول موج و انرژی مشخصی دارند به سطح پوست تابانده شده و پس از برخورد با ملانین، فولیکول‌های مو را از بین می‌برند. بدین ترتیب در این قسمت از بدن دیگر مویی نمی‌روید و با استفاده از لیزر، موهای زائد این بخش از بدن از بین می‌روند.

کدام بخش‌های صورت را می‌توان لیزر کرد

استفاده از لیزر محدودیت زیادی ندارد و در تمامی نقاط بدن می‌توان از لیزر برای حذف موهای زائد استفاده کرد. از لیزر برای حذف موهای زائد پیوند ابروها، پشت سر و گردن، چانه، خط ریش، دور ابروها و پشت لب بالایی استفاده می‌شود. می‌توان گفت تمامی نقاط صورت قابلیت لیزر شدن را دارند.

عوامل تاثیر گذار بر کیفیت لیزر صورت

به طو کلی عوامل تاثیرگذار در لیزر صورت عبارتند از رنگ پوست، ضخامت موهای صورت و تیره بودن موهای زائد صورت. در واقع لیزر برای افرادی تاثیر بیشتری دارد که پوست روشنی دارند و موهای زائد آن‌ها تیره رنگ و ضخیم است. استفاده از لیزر بر روی موهای کرکی یا رنگ بور تاثیر زیادی ندارد.

افرادی که پوست تیره‌تر دارند مثلا افرادی که رنگ پوستشان سبزه بوده، در صورتی که رنگ و ضخامت موهای صورتشان مناسب باشد می‌توانند از دستگاه‌های لیزر با طول موج متفاوت (مثل دستگاه لیزر ان‌دی یانگ) نسبت به حذف موهای زائد صورت خود اقدام کنند و نتیجه بگیرند.


مزایای استفاده از لیزر بر روی صورت

از مزایای لیزر صورت می‌توان به درمان دو رنگ بودن پوست، حذف چین و چروک‌های صورت، درمان اختلالات پوستی، برطرف کردن زخم‌های صورت، برطرف کردن جای جوش و برداشتن زگیل و خال اشاره کرد. می‌توان گفت از لیزر برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود، زیرا لیزر پوست آسیب دیده را از بین برده و صورتی شفاف و جوان را به شما هدیه می‌دهد.

همانطور که اشاره شد حساس بودن پوست باعث آسیب دیدن آن توسط موهای زائد می‌شود، اما چگونه؟ برخی افراد به ویژه آقایان دچار بیماری پوستی به نام فولیکولیت کاذب می‌شوند. در این بیماری موهای ریش به درون پوست صورت برمی‌گردند و به پوست آسیب می‌زنند. ورود موهای ریش به درون پوست باعث ایجاد التهاب و به وجود آمدن جوش مخصوصا در گردن شده که با لیزر این موها این مشکل برطرف می‌شود. پس می‌توان گفت لیزر خاصیت درمانی نیز دارد و این امر سبب افزایش مراجعه آقایان به کلینیک‌ها برای انجام لیزر صورت شده است.

لیزر صورت چه عوارضی دارد

استفاده از روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت عوارض زیادی ندارد و با به وجود آمدن هر گونه عارضه، به زودی برطرف می‌شود. پس می‌توان گفت استفاده از لیزر ایمن‌ترین راه از بین بردن موهای زائد این بخش از بدن است. عوارض لیزر صورت شامل پوسته پوسته شدن، تاول زدن و قرمز شدن پوست بوده که هیچکدام از این عوارض دائمی نیست و به صورت گذرا می‌باشد.

مراقبت‌های لیزر موهای زائد صو‌رت

برای اینکه نتیجه بهتری از لیزر صورت بگیرید باید برخی از مراقبت‌ها را انجام دهید. در واقع به دلیل حساس بودن پوست صورت رعایت این نکات بسیار مهم و ضروری است. همچنین برای کاهش تعداد جلسات لیزر و تاثیر سریع‌تر باید این نکات را رعایت کرد.

مراقبت‌های مربوط به لیزر این قسمت شامل این موارد می‌شوند:



·      از وکس کردن، بند انداختن، استفاده از موم و دیگر روش‌های کندن مو خودداری کنید، زیرا در نتیجه لیزر تاثیر گذارند

·      در صورت داشتن بیماری خاص و مصرف آنتی‌بیوتیک و داروهای دیگر حتما قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید

·      در رابطه با تاثیر لیزر در خانم‌های باردار چیزی اعلام نشده اما بهتر است این افراد از لیزر برای حذف موهای زائد استفاده نکنند

·      در مقابل نور خورشید قرار نگیرید. هنگامی که از کلینیک خارج می‌شوید در معرض نور خورشید قرار خواهید داشت. می‌توان از کلاه‌هایی که سایبان دارند استفاده کنید. در صورت امکان حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده کرده زیرا در غیر این صورت ممکن است پوست شما بر اثر تابش آفتاب تیره شود

·      از آب گرم برای شستن صورت استفاده نکنید. استفاده از آب گرم برای شست‌وشوی صورت ممکن است منجر به التهاب، سوزش و قرمزی پوست شود

·      از برنزه کردن پوست بپرهیزید. فرقی ندارد که با آفناب پوست خود را برنزه می‌کنید یا با استفاده از دستگاه سولاریوم و کرم‌های برنزر این کار را انجام می‌دهید؛ در هر صورت پوست شما آسیب پذیر شده و استفاده از لیزر عوارض زیادی خواهد داشت.



لیزر صورت را در کلینیک زیبایی مروارید انجام دهید

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت بسیار رایج بوده و افراد زیادی لیزر این بخش از بدن را به خاطر مزایا و تاثیر دائمی آن به روش‌های دیگر ترجیح می‌دهند. در واقع بخش زیادی از مراجعات به کلینیک‌های زیبایی مربوط به لیزر صورت است. نکته مهم انتخاب مرکزی است که از دستگاه‌های به روز و استاندارد به همراه اپراتور ماهر استفاده کند تا عوارض ناشی از لیزر موهای زائد تا جای ممکن کاهش یابد.

کلینیک زیبایی مروارید شهر قدس مدت‌هاست که در حوزه خدمات زیبایی فعالیت دارد. ما در کلینیک زیبایی مروارید با استفاده از کادر حرفه‌ای و دستگاه‌های پیشرفته، این اطمینان را به مشتریان می‌دهیم که عمل لیزر صو‌رت به درست‌ترین شکل ممکن و با کم‌ترین عوارض انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه کاربران

آخرین مقالات